İSLÂM’DA =
KURAN VE HADİSDE EVRENSEL ŞUUR -3- HAYVANLAR İBÂDET EDER -1-
BEN ALLÂHIN KULUYUM.
Atılmış şeytandan Allâha sığınırım.
Rahmeti Her Şeyi Kapsayan , Çok Rahmet Eden Allâhın adıyla.
(Kuran
- 1 Fâtiha sûresi , Âyet 1)
“Övgü , Evrenlerin
türeteni (yetiştireni - Rabbi) Allah içindir”.
Selâm (esenlik-sağ etme) yüce Allâhın rasûlu Muhammedin üzerine
olsun ve yüce Allâhın rahmeti ve O’nun bereketleri.
1- HAYVANLAR KULDUR = KULLUK EDERLER.
Yüce Allâh Kuranda , gökler
ve yeryüzünde kim varsa yüce Allâha kul olarak gelir diyor. Bu konudan bahseden
âyetteki “kim” kelimesi ile anlaşılan , şuurlu , akıllı , canlı varlıklardan
bahsediyor bu âyet. Cansız varlıklardan veya canlı ve cansız varlıklardan
oluşan genel varlıklardan bahsedilirken ise “kim” yerine “ne” denir. Bu âyet ,
Kuranın 19 numaralı sûresi olan Meryem sûresinin 93 numaralı âyetidir. Bu arada
her şeyin şuurlu olduğunu da hatırlamak gerekir. Buna rağmen “Kim” sözü
bunlardan özellikle canlılar için olması yüksek ihtimaldir.
(Kuran - 19
Meryem sûresi - âyet 93) “Hepsi , kim (varsa) gökler ve yeryüzünde ancak gelir
Rahmâna (Rahmeti her şeyi kuşatan
Allâha) kul (olduğu halde)”.
Gökler ve yerdeki kimselerin
kim olduğunu âyetlerin ve hadislerin bildirmesiyle biliyoruz. Kuran ve
hadislerden hatırladığım , gökler ve yerdeki canlı ve şuurlu varlıklar
şunlardır.
1-
RUH = CAN.
2-
Melekler.
3-
İnsanlar.
4-
İnsan kadar akıllı diğer türler , mesela “yecüc ve mecüc” ve sâire diğer
türler.
4-
Cinler.
5-
Bildiğimiz , bilmediğimiz çeşitli Hayvanlar.
6-
Bitkiler.
Öyleyse , âyette
bildirilen yüce Allâha kul olarak gelenler bunlardır. Ve başka ne varsa canlı
olandan. Öyleyse bunlara dâhil olan hayvanlar da yüce Allâha kul olduğu halde =
kulluk eden olduğu halde gelir. Öyleyse hayvanlar yüce Allâha kulluk ederler.
2- HAYVANLAR
SECDE EDER.
Kuranın
16 numaralı sûresi olan Nahl sûresinin 49 numaralı âyeti.
(Kur’an - 16
Nahl sûresi – âyet 49) “Ve Allâh için secde eder ne
(varsa) göklerde ve ne (varsa) yeryüzünde dâbbeden (İnsan ve hayvan türlerinden
, canlı olup giden türler) ve Melekler ve onlar büyüklenmezler.
(Kur’an - 16
Nahl sûresi - âyet 50) “Korkarlar rablerinden (türetenlerinden)
, üzerlerinden ve eylerler neyi (ki) emrolunurlar”.
Kuranın
22 numaralı sûresi olan Hac sûresinin 18 numaralı âyeti.
(Kur’an - 22
Hac sûresi – âyet 18) “Görmedin mi , elbette Allâh
, secde eder onun için , kim (varsa) göklerde ve kim (varsa)yeryüzünde ve güneş
ve ay ve yıldızlar ve dağlar ve ağaç ve
devâb (dâbbeler = İnsanlar ve hayvanlar , canlı olup giden türler) ve bir çoğu
insanlardan ve bir çoğu , gerçekleşti onun
hakkında azâb ve kimi güçten düşürürse Allâh , böyle olunca ne (var) onun için
ikrâm edenden , elbette Allâh işler neyi (ki) diler”.
16 Nahl 49 ve 22 Hac 18
numaralı âyetlerde bildirildiği gibi pek çok varlık gibi her dâbbe (akıllı ,
şuurlu olup giden canlı türü) ve devâb (dâbbeler) de secde ederler. 22 Hac 18
numaralı âyette insanların bir çoğunun secde ettiğinin ve bir çoğuna da azâbın
gerçekleştiğinin bildirilmesinden anlaşılan bahsedilen secde , bu varlıkların
irâdeli , şuurlu olarak yaptıkları secdedir. Öyleyse şüphesiz dâbbe türüne
dâhil olan HAYVANLAR şuurlu , irâdeli
olarak yüce ALLÂHA SECDE EDİYORLAR. Ayrıca , 22 Hacc 18 numaralı âyette “Kim”
sözünün cevâbı olarak gelenler içinde Güneş , Ay , Yıldızlar ve Dağların olması
dâhi onların dâhi şuurluluğuna delil olması muhtemeldir.
3-
HAYVANLARIN SALÂTI (NAMAZI) VE TESBÎHİ VAR.
Kuranın
21 numaralı sûresi olan Enbiyâ sûresinin 79 numaralı âyeti.
(Kur’an - 21
Enbiyâ sûresi – âyet 79) “(Böyle olduğu halde) anlattık onu Süleymana ve hepsine
getirdik bir hüküm ve ilim ve faydalanılmaya hazır ettik berâberinde dâvûdun
dağları tesbîh ederler ve kuşlar ve olduk eyleyenler”.
Kuranın
24 numaralı sûresi olan Nûr sûresinin 41 numaralı âyeti.
(Kur’an - 24
Nûr sûresi – âyet 41) “Görmedin mi elbette Allâh , tesbîh eder onu kim (varsa) gökler ve yeryüzünde ve kuşlar saflar
hâlinde , hepsi muhakkak bildi salâtını
(namazını) ve tesbîhini ve Allâh çok iyi bilen neyi (ki) eyliyorlar”.
21 Enbiyâ 79 numaralı
âyette kuşların tesbîh ettiği (yâni
“Subhân Allâh” dediği veyâ Allah için eyleme geçirdiği) ile birlikte , 24 Nur
41 de de kuşlar ve gökler ve yerde kim
varsa onların da tesbîh ettiği (yâni “Subhân Allâh” dediği veyâ Allah için
eyleme geçirdiği) bildirilerek , akıl şuur sâhibi tüm varlıkların tesbîhine =
Allah için eyleme geçirmesine , akıllı ,
şuurlu olduğunu daha önce belirttiğim hayvanların da dâhil olduğu bildiriliyor
bu âyette.
Bundan
anlaşılan açık sonuç : TÜM HAYVANLARIN
SALÂTI (NAMAZI) VE TESBÎHİ VARDIR.
4-
HAYVANLARIN NUSUKU (ARINDIRAN İBÂDETİ) VE MENSEKİ (ARINDIRAN İBÂDET ZAMANI VE
MEKÂNI = HACCI) VAR.
Nusuk ve Mensek ve bu
kelimelerin fiili olan neseke fiili Kuran ve sünnette hac ibâdeti için , hacca
dâhil olan ibâdetler için , bu ibâdetlerden özellikle kurban kesimi için terim
olarak kullanılır.
Kuranın
22 numaralı sûresi olan Hac sûresinin 34 numaralı âyeti.
(Kur’an - 22
Hac sûresi – âyet 34) “Ve her ümmet için ettik bir
mensek (arınma
yeri , Hac , arındırıcı kulluğa mahsus zaman ve mekân) anarlar diye adını
Allâhın , üzerine , neyin (ki) rızık ettik onlara uysal davarlardan , böylece
tanrınız tanrının bir olanı , böylece onun için teslim edin (Müslüman olun) ve
sevindir ağır başlıları”.
Kuranın
22 numaralı sûresi olan Hac sûresinin 67 numaralı âyeti.
(Kur’an - 22
Hac sûresi - âyet 67) “Her ümmet için ettik bir mensek (arınma yeri , Hac , arındırıcı
kulluğa mahsus zaman ve mekân) onlar onunla arınırlar , böylece çekişmesinler
seninle buyruk konusunda ve çağır rabbine , elbette sen elbet üzerindesin (gerçeğe)
iletenin ayakta tutar olanının”.
Yüce Allâh insanlara bir arınma
zamânı ve mekânı olarak Hac zamânını ve
mekânını var etti. Böylece yüce Allahdan başka her şeyi terk ederek , vatanı ve
dünyâlık işleri terk ederek , yüce Allâhın emrettiği zamanda ve mekânda , onun
emrettiği işleri yaparak , her şeyden ve herkesten ve günâhlardan arınarak ona
yöneliriz hac amelleri ile. Mekânın sâhibinin ve zamânın , hayâtın sâhibinin
yüce Allâh olduğunu ve emretme yetkisinin O’na âit olduğunu fiîlen uygulayarak
, kabul ettiğimizi göstererek , gerçek bir kul , O’nun kulu olduğumuzu ve
başkasına kul olmadığımızı göstererek , O’nun var ettiği varlıkta , yeryüzünde
ve bedenimizde , zamandan bizim nasîbimiz olan kısmında yâni hayatımızda ,
başkasını , O’nun olan bu varlığa ortak etmediğimizi , yâni şirk koşmadığımızı
, yâni müşrik olmadığımızı , O’nu tek tanrı , yâni tek ibâdete lâyık , tek
yaratan ve tek emreden olarak kabul ettiğimizi isbatlayarak , şirk pisliğinden
kurtuluruz. Onu tek yetkili olarak kabul etmemizi fiîlen isbâtımızla , onun
rahmetiyle günâhlarımızın affedilmesi ile günâh kirlerinden , çirkinliklerinden
, pisliklerinden kurtularak arınmış oluruz.
Bu arınma nîmetini , yüce
Allah , kullarını affetmek için vesîle kıldı ve kullarına Hac yapmalarını
emretti. Andığım âyetlerden bilindiği gibi , yüce Allâh her ümmete bir “mensek”
yâni arınma yeri belirledi. Kuranın 6 numaralı sûresi olan En’âm sûresinin 38
numaralı âyetinde yüce Allâh hayvanların da ümmetler olduğunu bildiriyor.
(Kur’an - 6
En’âm sûresi – âyet 38) “Ve ne (var) dâbbeden (kımıldayandan , giden canlı türünden) yeryüzünde ve (istisnâ)
değil kuş (ki) uçar iki kanadıyla ancak ümmetlerdir
sizin gibi neyi
aşırı ettik kitapta (her hangi) bir şeyden , sonra rablerine (onların türetenine)
doğru toparlanırlar”.
Bu âyette dâbbe türünden
ne varsa ve iki kanadıyla uçan kuş türünden ne varsa hiç biri istisnâ olmamak
üzere hepsinin ümmetler olduğu bildiriliyor. Öyleyse ümmet olan her hayvan türü
, bu konuya delil olan âyette belirtildiği gibi “her ümmetin bir menseki
(arınma yeri , Haccı , arındırıcı kulluğa mahsus zaman ve mekânı) olmasına göre
kendilerine mahsus bir zaman ve mekânda Hac ibâdeti ile sorumludurlar.
Öyleyse
şüphesiz bilinen TÜM HAYVAN TÜRLERİNE ÂİT HAC İBÂDETİ VARDIR.
EVRENSEL ŞUUR
DEVÂM EDİYOR , ÖĞRENİN VE UFKUNUZU BÜYÜTMEYE DEVÂM EDİN.
Âyet = “…ve
(Gerçeğe) İletme’ye uyan Sağ Olsun” (Kuran –
20 Tâhâ sûresi , Âyet 47)
Âyet = “Övgü
, Evrenlerin türeteni (yetiştireni - Rabbi) Allah içindir” (Kuran – 1 Fatiha sûresi ,
Âyet 1)
Yazar = Ali
kenan Aydın
Konunun ilk oluşturulma
tarihi = 4
Temmuz 2012 Çarşamba (târihinden önce oluşturuldu)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder